pictura2

Avem sau nu nevoie de conflicte?

Diferenţele dintre indivizi sunt nişte realităţi obiective şi pozitive. Chiar dacă ne iubim partenerul putem avea opinii sau dorinţe radical diferite de ale lui. Chiar dacă copilul este sânge din sângele nostru, se întâmplă să îşi dorească sau să facă ceva ce pur şi simplu nu ne-ar fi trecut prin minte. Acolo unde există diversitate există şi diversitate de opinii şi de puncte de vedere. De multe ori, atât în relaţia de cuplu, cât şi în relaţia parentală, nu acceptăm diferenţele ci încercăm să manipulăm realitatea pentru a o adapta imaginii noastre de “realitate bună”.  De câte ori nu ne propunem să ne “păcălim” copilul pentru a-l aduce pe calea pe care noi o considerăm bună, să îmbrace ce ne dorim noi, să meargă la sportul pe care îl dorim noi, să mănânce când şi ce dorim noi, să se căsătorească cu cine dorim noi, să îşi aleagă meseria pe care o dorim noi şi multe altele încă. De multe ori avem dreptate, dar de cele mai multe ori este pur şi simplu neacceptarea celuilalt cu realitatea lui şi neputinţa noastră de a gestiona ceea ce numim conflict.

Conflictele nu sunt neapărat ceva rău, ci sunt neînţelegeri între persoane şi/sau idei. More >

articol

Dezvoltarea prin artă a abilităţilor cognitive ale copilului

Arta poate fi un limbaj similar cuvântului rostit. Abilităţile cognitive ale copilului pot fi evidenţiate atât prin felul în care vorbeşte dar şi prin ceea ce poate face la nivel creativ. Asemeni simbolurilor lingvistice, simbolurile artistice pot eticheta percepţii şi experienţe şi pot reprezenta subiecte. Cogniţia nu poate fi separată de creativitate. Gândirea vizuală este o parte centrală a procesului creativ.

Situaţiile şi evenimentele descrise prin artă pot ajuta la stabilirea unor tipare corecte de gândire şi modificarea unor tipare eronate. Rău şi bun, periculos şi prietenos, murdar şi normal pot deveni în acelaşi timp tipare disfuncţionale de comportament sau situaţii normale de viaţă. Un părinte anxios poate transmite copilului tipare eronate, dar prin teatru şi artă, copilul poate să înţeleagă lumea “şi în alt fel”.

Generarea de soluţii la o problemă, este un proces de gândire al cărui rezultat pozitiv creşte încrederea în propria capacitate şi în sine. Prin artă, copilul învaţă să aibă o gândire creativă şi flexibilă, să găsească cât mai multe soluţii la o anumită problemă.

Arta poate ajuta copilul să îşi schimbe comportamentul şi să găsească noi modalităţi de a reacţiona. Personajul  artistic este complex şi înzestrat cu puterea de a face, de a avea curaj, iar copilul More >